Polanickie Usługi Miejskie sp. z o.o. zobowiązują się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona firmowa Polanickich Usług Miejskich sp. z o. o.
Data publikacji strony internetowej: 2023-05-04
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-10
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
– Pliki PDF, DOC, JPG itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
– Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
– Wybrane dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
– są bardzo obszerne,
– posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
– nie jest przez redaktorów stosowany znacznik lang w odniesieniu do tytułów lub tekstów alternatywnych, na niektórych stronach może wystąpić niepoprawna struktura nagłówkowa,
– większość tabel zbudowana jest prawidłowo, mogą jednak wystąpić takie, w których wiersz nagłówkowy nie będzie powiązany z komórkami, przez co czytniki ekranu osób niewidomych mogą te tabele odczytywać niepoprawnie.
Wyłączenia
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
Deklarację sporządzono dnia: 2023-05-04
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-12-10
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sekretariat
E-mail: sekretariat@pum-polanica.pl
Telefon: 74 300 02 65 Każdy ma prawo:
– zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
– dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
– wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
– wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną.
Organ nadzorujący:
Prezes Polanickich Usług Miejskich sp. z o. o.
Adres: ul. Zdrojowa 32-34
57-520 Polanica-Zdrój
E-mail: sekretariat@pum-polanica.pl
Telefon: 74 300 02 65
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna:
– Wejście do budynku od ul. Zdrojowej 32-34 (brak windy dla niepełnosprawnych).
– Obiekt monitorowany, teren zamknięty.
– Parking wewnętrzny niedostępny dla osób trzecich.
– Parking zewnętrzny dla klientów w tym 1 dla osób niepełnosprawnych.
– Brak osoby posługującej się językiem migowym.